U svojem predavanju iz 2008. godine „Antropološki uvod u YouTube“, Michael Wesch, profesor na Kansas State University, usporedio je proizvodnju ABC-a (američke televizijske mreže) i YouTubea. Prema Weschovoj usporedbi ako je ABC u 60 godina svojeg postojanja emitirao neprekidno program na svoja tri kanala, to je bilo ukupno preko 1,5 milijuna sati emitiranja. S druge strane, YouTube je proizveo više video sadržaja u samo šest mjeseci. Ovo govori o korištenosti usluge YouTube te količini sadržaja koji su korisnicima iz dana u dan u sve većem broju dostupni putem ovog društvenog web servisa.
Trenutno najveće web sjedište koje služi pregledavanju, postavljanju i dijeljenju videozapisa među milijardama korisnika pokrenuto je kao društveni web servis 2005. godine.
Osim osnovnih opcija koje uključuju pregledavanje video sadržaja, prijenos (eng. upload) i dijeljenje (eng. share) videozapisa, YouTube omogućuje i interakciju korisnika sa sadržajem i ostalim korisnicima. Tako korisnici, primjerice, mogu pojedine autorske videozapise dodati kao Favorite kako bi ih lakše pronašli na svom profilu (računu), mogu ostaviti svoje komentare na pojedini sadržaj te ocijeniti kvalitetu komentara drugih korisnika. Korisnici ujedno mogu prenositi informacije o svojim aktivnostima na kanalu putem drugih web lokacija i mreža koje koriste kao što su primjerice Facebook, Twitter, MySpace i dr.
Na YouTubeu su dostupni i alati za izradu i uređivanje videozapisa kao i različite pisane upute i videotutorijali vezano za prijenos videa na YouTube, uređivanje postavki vlastitog kanala, dijeljenje videozapisa (npr. ugradnja videozapisa – eng. embed) i ostale mogućnosti koje ova usluga nudi.
Ovako izgleda video tutorijal o prijenosu videozapisa na YouTube: