preskoči na sadržaj
CUC cvrkuti:
Flickr i servisi za razmjenu fotografija

Flickr (www.flickr.com) je alat za objavu, razmjenu i organizaciju fotografija, dostupan putem Interneta i jednostavan za upotrebu čak i početnicima na webu. Pripada grupi servisa za razmjenu fotografija i medijskih sadržaja (eng. photo sharing), koji osim što omogućavaju online objavu fotografija, omogućavaju i kreiranje vlastitog profila, međusobno komentiranje i ocjenjivanje fotografija, rasprave na forumu te formiranje grupa oko zajedničkih tema, čime potiču intenzivnu suradnju te stvaranje čvrsto povezane virtualne zajednica online prijatelja koji se mogu ili ne moraju poznavati izvan virtualnog svijeta. 

Osim Flickra, drugi poznatiji servisi za razmjenu fotografija su Shutterfly, Photobucket, Snapfish i Kodak Gallery, a najpoznatija hrvatska verzija ovakvog servisa je Ptičica. Poznati i često korištenji servisi su naravno i oni integrirani u dva danas najraširenija i najviše korištena online sustava – Facebook i Google (Picasa). 

No osim zabave i druženja, ovakvi servisi imaju i ogroman potencijal za unapređenje nastave, uvođenje inovativnih metoda poučavanja i aktiviranje učenika u nastavnom procesu.

Izreka „slika vrijedi tisuću riječi“ vrijedi i u obrazovnom okruženju, gdje se različite slike, ilustracije, crteži i fotografije redovito koriste kako bi se objasnio, ilustrirao ili nadopunio neki sadržaj o kojem se uči. 

Danas učenicima i nastavnicima, zahvaljujući servisima za razmjenu fotografija poput Flickra, na raspolaganju stoje gotovo neograničeni resursi koje mogu pretraživati uz pomoć oznaka (eng. tag) ili ključnih riječi, te najčešće besplatno koristiti da bi obogatili učenje i poučavanje. Flickr tako može poslužiti kao online baza za istraživanje pojedinih nastavnih tema, neovisno o predmetu ili području istraživanja. 

Prikaz ekrana sučelja Flickra kada se geografski označi neka fotografija

Geografsko označavnje fotografije

No osim što ga se može koristiti kao izvor gotovih vizualnih sadržaja, Flickr svojim funkcionalnostima omogućava i uvođenje aktivnih metoda učenja i poučavanja u nastavu. Učenici tako mogu kreirati vlastite fotografije na neku temu (mobitelima ili digitalnim fotoaparatima) i objaviti ih na Internetu, npr. za nastavu biologije, fizike, povijesti ili zemljopisa. Nadalje, mogu ih geografski označiti (eng. geotagging) – odnosno dodati oznaku geografske lokacije, i na taj način raditi npr. na projektima iz geografije, povijesti ili povijesti umjetnosti. Fotografije mogu posložiti u smislenu cjelinu i kreirati prezentaciju (slideshow) na odabranu temu i na taj način ispričati priču, prezentirati rezultate studijskog posjeta ili terenske nastave. Fotografije je moguće i anotirati, dodati komentare na određene dijelove fotografije, pa se od učenika može tražiti da na taj način analiziraju umjetnička djela ili istaknu njima najinteresantniji dio prikaza, a zatim na tu temu diskutiraju ili obrazlože svoje mišljenje.  

A Flickr je moguće povezati i s drugim alatima društvenog softvera, poput blogova, wikija ili društvenih mreža, pa učenike potaknuti da samostalno ili u grupama kreiraju složene resurse na webu.   

Više ideja možete potražiti i na nekoj od sljedećih stranica:

Dodatni alati za korištenje Flickra

Flickr, osim web stranice nudi i niz alata koji upotpunjuju njegove funkcionalnosti i korisnicima nude napredne mogućnosti unosa, obrade i pretraživanja fotografija, mnoge od kojih mogu biti izuzetno korisne u nastavi. 

Neki od poznatijih alata i aplikacija su Flickr Uploadr (za lakši unos fotografija) i FlickrStorm (za jednostavno pretraživanje i korištenje fotografija objavljenih na Flickru), a više možete saznati na stranici www.pedagonet.com/other/flickr.htm.

 

 




Datum: 5. 9. 2011. u 18:19 sati
Webfestival on delicious
preskoči na navigaciju