Kriteriji prema kojima će se ocjenjivati prijavljeni obrazovni sadržaji i aktivnosti formalnog i neformalnog karaktera u kategoriji "U klupi s društvom" su sljedeći:
KRITERIJI | BROJ BODOVA | EVALUACIJSKI FAKTOR | |||
1. | Svrhovitost | 1-5 | 3 | ||
2. | Interaktivnost i/ili komunikacija | 1-5 | 3 | ||
3. | Kreativnost korištenja odabranog alata u nastavi | 1-5 | 2 | ||
4. | Primjena sigurnosti u korištenom alatu | 1-5 | 2 | ||
5. | Primjenjivost | 1-5 | 2 | ||
6. | Kontinuiranost i održivost | 1-5 | 1 |
1. Svrhovitost
Izuzetno je važno da se sva nastavna pomagala, pa tako i svi alati i tehnologije, uključujući mreže i alate društvenog softvera, koriste prvenstveno radi unaprjeđenja kvalitete nastave. U sklopu ovog kriterija ocjenjivat će se:
- Koristi li se odabrani alat s jasnom svrhom koja doprinosi kvaliteti nastave,
- Koliko primjena odabranog alata s obzirom na njegove mogućnosti i funkcionalnosti doprinosi cilju ostvarivanja kvalitetnije nastave,
- Je li način na koji se alat koristi u skladu s opisom svrhe njegove primjene iz prijavnice na natjecanje,
- U kojoj mjeri je korištenje odabranog alata primjereno kontekstu nastave opisanom u prijavnici (dob i skupina korisnika, tema sadržaja, vrsta obrazovnog programa, način izvođenja nastave i sl.).
2. Interaktivnost i/ili komunikacija
Društveni softver se temelj na komunikaciji, razmjeni informacija i sadržaja te kreiranju online zajednica. Ukoliko su odabrani kao obrazovni alati, te njihove karakteristike i prednosti trebale bi biti prisutne u nastavi i doprinijeti njenoj kvaliteti. Ovim će se kriterijem mjeriti:
- U kojoj su mjeri iskorištene mogućnosti odabranog alata za komunikaciju i razmjenu sadržaja,
- Je li omogućena i potiče li se dvosmjerna komunikacija i dvosmjerno objavljivanje sadržaja,
- Imaju li svi korisnici mogućnost ravnopravnog sudjelovanja i doprinosa sadržaju/aktivnosti te komunikaciji, npr. mogućnost komentiranja, objave sadržaja, sudjelovanja u diskusiji i sl.
- Participiraju li korisnici aktivno u stvaraju društvene zajednice kreiranjem vlastitog sadržaja,
- Kontinuitet u komunikaciji s korisnicima/polaznicima.
3. Kreativnost korištenja odabranog alata u nastavi
Alati društvenog softvera nude niz mogućnosti i funkcionalnosti koje je moguće iskoristiti u nastavi. Ovim kriterijem provjeravat će se:
- Iskorištenost potencijala odabranog alata - koje mogućnosti/funkcionalnosti odabranog/ih alata se koriste i u koju svrhu,
- Brojnost i stupanj integriranosti odabranog alata s drugim alatima i servisima društvenog softvera. Koriste li se drugi alati? Ako da, koliko njih i na koji način te u koju svrhu se koriste.
4. Primjena sigurnosti u korištenom alatu
Sigurnost na Internetu, a osobito pri korištenju alata društvenog softvera izuzetno je važna. Još veću važnost sigurnost ima u nastavi, kada su korisnici nekog alata učenici i studenti. Pritom je važno osigurati da sudionici nastave budu upoznati s potencijalnim opasnostima te zaštititi njihovu privatnost u najvećoj mogućoj mjeri. Ovim kriterijem provjeravat će se:
-
Vodi li se računa o osiguravanju sigurnosti /privatnosti na Internetu na temelju opisa navedenog u prijavi na natjecanje:
- Postoji li vidljiva primjena zaštite privatnih podataka s obzirom na dob korisnika i/ili upozorenje o mogućim opasnostima i načinima zaštite (je li voditelj nastave informirao druge sudionike o mogućim opasnostima i načinima zaštite), je li reguliran pristup sadržaju,
- Vodili se posebno briga o eventualnim zlostavljanjima s obzirom na dob,
- Kontrolira li voditelj nastave način komunikacije sudionika nastave.
5. Primjenjivost
Kroz ovaj će kriterij Ocjenjivački sud evaluirati mogućnost da se obrazovni sadržaj i/ili aktivnost izrađen primjenom neke od mreža i/ili alata društvenog softvera može primijeniti i na druge slične obrazovne situacije te u različitom vremenskom periodu.
6. Kontinuiranost i održivost
Da bi do izražaja došle njihove prednosti i mogućnosti, te da bi se potaknulo stvaranje online zajednice oko neke teme ili aktivnosti, društveni mediji traže redovito objavljivanje novih i ažurnih sadržaja, te kontinuiranu komunikaciju korisnika ili članova zajednice. Ovim će se kriterijem ocjenjivati kontinuitet u objavi sadržaja.