Naziv "podcast" složenica je od riječi iPod (mp3 player tvrtke Apple) i broadcasting (emitiranje), a označava vrstu digitalnog medija koji čini serija datoteka (audio ili video) objavljivanih u redovitim vremenskim intervalima, na koje se moguće pretplatiti (putem RSS-a) i preuzeti ih putem weba.
Takve je datoteke moguće preuzeti i reproducirati na vlastitom računalu ili na mobilnim digitalnim uređajima poput mp3 playera, mobilnih telefona ili tableta.
Razvoj tehnologije i brzog Interneta omogućio je kako jednostavnost izrade i objave materijala, tako i njihovo jednostavno i brzo preuzimanje, čime je taj medij postao široko dostupan pojedinačnim korisnicima.
Podcasting u nastavi
U nastavi podcast ima višestruku primjenu, jer omogućuju jednostavno i brzo kreiranje online audio / video sadržaja pomoću kojih je moguće prezentirati kompleksan ili promijenjiv sadržaj na efikasniji način.
Neke od prednosti podcastinga su:
- mogućnost slušanja / gledanja sadržaja u bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu (preuzimanjem na prijenosti digitalni uređaj, studenti ili učenici podcastove mogu slušati na putu na ili sa fakulteta, na posao itd.)
- mogućnost brzog i jednostavnog ponavljanja obrađenih sadržaja
- mogućnost prezentacije sadržaja u formatu koji nije tekstualan i koji je bliži prirodnijem okruženju učionice, pa stoga i potencijalno zanimljiviji i poticjaniji
- mogućnost auditorne prezentacije sadržaja koji su za to prikladniji (lekcija jezika ili komunikacijskih vještina)
Pogledajte kako podcasting i obrazovne svrhe koriste na sveučilištima Berkeley i Stanford ili kako je uz korištenje podcastinga moguće učiti strane jezike.
Je li podcasting uvijek dobar izbor?
Iako korištenje podcastinga u nastavi nudi brojne prednosti, nije ga uvijek prikladno koristiti. Na primjer, kroz podcasting je teško postići bogatu (osobito verbalnu) interakciju koju je moguće ostvariti u učionici ili kroz neke druge alate i medije. Kada bismo podcastingom prenosili radionički tip nastave ili grupni rad, snimka bi se svela na buku. Podcasting prijenos interakcije manje grupe studenata bi, s druge strane, publiku dovelo u situaciju da gotovo "prisluškuje" grupni rad, što je suprotno od uloge koju bi studenti imali kao aktivni sudionici neke aktivnosti u učionici.
Možemo dakle zaključiti da je podcast prikladan za tip nastave koji uključuje niži stupanj interaktivnosti.
Kako kreirati podcast i što s njime?
Autorima obrazovnih sadržaja danas na Internetu stoji na raspolaganju niz jednostavnih alata za izradu audio / video datoteka te za njihovu objavu na Internetu. Postupak pogledajte u video uputama koje slijede: