preskoči na sadržaj
CUC cvrkuti:
Obrazloženje odluke Ocjenjivačkog suda

Ocjenjivački sud pregledao je sve valjane prijave pristigle na natjecanje Webfestival 2012. Nakon detaljne analize i procjenjivanja te zajedničke diskusije, članovi Ocjenjivačkoga suda donijeli su zajedničku odluku o tri najbolja multimedijska obrazovna sadržaja u dvijema kategorijama: Mladi kreativci (do 18 godina) i Majstori (stariji od 18 godina).

Ocjenjivački sud donosi sljedeći poredak prijavljenih multimedijskih obrazovnih sadržaja:

Mladi kreativci - do 18 godina

1. mjesto: Zabavna fizika

Ovaj video predstavlja spoj edukacije i zabave. Prvi dio videa na zabavan način obrađuje teme tlaka zraka i tekućina, na način da učenici kroz kratke skečeve prezentiraju pokuse iz fizike, što je kroz ležeran pristup popraćeno modernom glazbom u pozadini videa. Video je izvrsno montiran, videosnimke su kvalitetne i jasne, a svaki pojedini pokus jasno je odijeljen zasebnim animiranim naslovom. U drugom dijelu videa iznose se teorijske podloge i objašnjenja triju prikazanih pokusa, pri čemu su u sceni zgodno ukomponirani učenik-govornik, animacija pokusa i tekst objašnjenja pokusa čime je opravdana primjenjivost ovog videa u nastavi. Premda video ne sadrži elemente interaktivnosti, Ocjenjivački sud smatra da sve ostale komponente kriterija ocjenjivanja nadmašuju ostale uratke prijavljene u kategoriji "Mladi kreativci - do 18 godina" te čestita učenicima i nastavnicima koji su izradili ovaj video na kvalitetnom uratku, izvrsnom spoju zabave i edukacije i jasnoći prijenosa obrazovne poruke.

2. mjesto: Trnoružica

Prijavljeni rad temelji se na videu u kojem se obrađuje poznata bajka Trnoružica. Video nema toliko izraženu edukacijsku komponentu, ali ga se može smatrati vrlo dobrim umjetničkim djelom koje kod učenika može izazvati dodatno zanimanje za već pročitanim i usvojenim književnim djelom. U nastajanju ovoga videa sedam učenica prvo se trebalo upoznati s tehnikama animacije u pijesku pa je stoga u ovom slučaju zasigurno izražen timski rad učenica. Potom, učenice su kreativno radile na scenariju i knjizi snimanja bajke Trnoružica. Mijenjajući dijelove bajke učenice su kreativno sudjelovale u stvaranju videa stavljajući aktere bajke u novo okruženje i malo izmijenjene međusobne odnose. Ocjenjivački sud procijenio je da je ovaj videouradak vizualno najzanimljiviji te da su u njegovoj izradi sudjelovale ne samo učenice nego i njihova nastavnica (voditeljica filmske grupe). Za izradu videa bilo je potrebno uložiti mnogo znanja i truda. Prateća glazba izvrsno slijedi snimljene animacije u pijesku, a jedina zamjerka odnosila bi se na nepotrebnih početnih 15 sekundi i završnih 60 sekundi potpuno crne slike bez ikakvog zvuka.

3. mjesto: Hrvatska (Croatia)

Svrha ovog videa bila je predstaviti Republiku Hrvatsku na jednostavan i zanimljiv način. U izradi videa sudjelovalo je devet učenica i njihova nastavnica (voditeljica filmske grupe). Video je nastao kao dio eTwinning projekta pa iz tog razloga, prema propozicijama tog projekta, sadrži i podnaslove na engleskome jeziku. Ovaj videouradak dokazuje uspješan timski rad učenica, ima jasnu obrazovnu poruku i strukturu informacija, dok bi samoj utemeljenosti informacija, u nekim (izdvojenim) slučajevima, trebalo posvetiti veću pažnju. Učenice i njihova nastavnica (voditeljica filmske grupe) koristili su dobre vizualne efekte (chroma key), što Ocjenjivački sud posebno pohvaljuje. Ovaj videouradak zasigurno je postigao svoju osnovu svrhu - razviti kreativnost i suradnju, predstaviti našu domovinu ne samo domaćoj nego i međunarodnoj publici, unaprijediti znanje engleskoga jezika kod učenica te kroz zanimljiv edukacijski pristup naučiti osnovne činjenice o Republici Hrvatskoj.

Majstori - stariji od 18 godina

1. mjesto: Putovanje Transsibirskom željeznicom

Ovaj video služi za nastavu geografije u 7. razredu osnove škole. Cilj materijala bio je potaknuti i motivirati učenike na kreativan i istraživački rad. Nakon što učenici pogledaju videa i pročitaju dodatnu literaturu, koja je dostupna na poveznici ispod videa, učenici osmišljavaju igrokaz, tj. zamišljaju putovanje Transsibirskom željeznicom, čime se uvodi određeni stupanj interaktivnosti u obrazovni proces. Vrednovanje rada i igre uloga također je vrlo jasno definirano. Video je izvrsno priređen, poučan je, popraćen dobrim animacijama, slikama i pratećom tipičnom ruskom glazbom. U izradi videa korištene su mnogobrojne mape, satelitske snimke i fotografije, s jasnim opisima pojedine lokacije. Ocjenjivački sud čestita autorici i to ne samo na izvrsnom videouratku nego i na kvalitetnom pratećem obrazovnom procesu i pristupu.

2. mjesto: Dani u tjednu

Ovaj multimedijski sadržaj ima za cilj pomoći učenicima 1. razreda osnovne škole da putem slike, riječi i glazbe mogu samostalno (online) upoznati dane u tjednu, naučiti pravim redoslijedom imenovati dane u tjednu i naučiti da se tjedan sastoji od sedam dana. Prvi dio videa učenicima na zanimljiv način, uporabom animiranih likova, predstavlja pojedino doba dana (jutro, prijepodne, podne, poslijepodne, večer), koje je popraćeno kratkim pojašnjenjem iz svakodnevnog života, primjereno ciljanom uzrastu - učenicima 1. razreda osnovne škole. Dani u tjednu vrlo su zgodno predstavljeni animiranim ptičicama. Ocjenjivački sud smatra da je videouradak jako dobro izrađen i izvrsno koncipiran. Pored toga, video je popraćen i kratkim igrama (slaganje riječi, traženje riječi u skupini drugih riječi, rješavanje kviza znanja, pjevanje pjesmice, stvaranje origamija), što je posebno pohvalno. Video dodatno sadrži i uglazbljenu pjesmu "Dani u tjednu" iz televizijske serije "Mendo i Slavica" iz 1958. godine.

3. mjesto: Uspoređivanje decimalnih brojeva

Video pojašnjava kako se uspoređuju decimalni brojevi (kako odrediti koji je od dva decimalna broja veći) i zašto je postupak baš takav. Na početku videa dana su vizualna pojašnjenja, a zatim se izvodi zaključak o tome kako iz samih zapisa brojeva (usporedbi znamenki) zaključiti koji je broj veći. Video je namijenjen učenicima za samoučenje, npr. u slučaju da nisu bili na satu kada se učilo opisano gradivo ili ako iz bilo kojeg drugog razloga nisu savladali gradivo. Uz video su dostupni i zadaci za vježbu te mnoštvo materijala za nastavu matematike. Premda su iskorištene poznate metode, način prezentacije vrlo je jasan i stilski relativno dobro uređen. Prikaz obrazovne poruke je kvalitetan, kao i struktura te utemeljenost informacije. Iskazana je inovativna uporaba tehnologije i medija u nastavi matematike, što je svakako pohvalno, ali i izuzetno korisno za mnoge učenike hrvatskog govornog područja.

 



Datum: 30. 10. 2012. u 23:33 sati
Webfestival on delicious
 
 
preskoči na navigaciju