Multimedijom nazivamo kombinaciju dva ili više medija - teksta, slike, grafike, audia, videa i/ili animacija. U kontekstu informacijsko-komunikacijskih tehnologija, ovaj naziv se najčešće koristi kao suprotnost jednostavnim medijima i formatima sadržaja, poput isključivo tekstualnih sadržaja i povezuje se uz bogatsvo sadržaja i prezentacije, poput sadržaja ponuđenog na web stranicama National Geographica o silama prirode.
Multimedija u obrazovne svrhe
Kada kažemo da slika vrijedi tisuću riječi, želimo reći da jedna slika može prenijeti znatno više informacija i na znatno jasniji način, nego što je to moguće samo tekstom. Slika sa zvukom ili video nosi još veću količinu informacija.
Prednost multimedije upravo je u tome što kroz kombinaciju različitih medija omogućava prijenos veće količine informacija na ekonomičnije i jasnije načine. Uz to, način na koji su kroz multimediju prezentirane informacije najsličniji je načinu na koji inače doživljavamo svijet oko sebe i na koji učimo - kroz svih pet osjetila, što je čini osobito pogodnom za obrazovni kontekst. Obrazovni materijali prezentirani na taj način mogu biti zanimljiviji, a nastava zabavnija, stimulativnija i sličnija prirodnom procesu učenja.
Neke od obrazovnih situacija za koje se može koristiti multimedija su: znanstveni eksperimenti, simulacije u prirodnim predmetima i matematici, problemsko učenje, razumijevanje apstraktnih pojmova, slušanje izvornih izvedbi dramskih djela, slušanje i analiza glazbenih djela i slično. Mogućnosti su brojne, kao i mediji i alati koji nam danas stoje na raspolaganju za kreiranje i korištenje multimedije u obrazovnom kontekstu.
Na sljedećim stranicama saznajte više o pojedinim oblicima multimedije: